En hyllning

Idag vill jag hylla arrangörerna till Vätternrundan. Visst är det så att vädret spelar in. Det är ALLTID roligare, enklare och lättare att cykla i sol än i regn.
 
Men arrangemanget är i toppklass helt enkelt i världsklass. Jag vill tacka Eva-Lena Frick och alla som arbetat för att allt ska fungera, klubbar och frivillarbetare för att ni lyckats så bra.

 
Ordning och reda, lätt att förstå var omklädningsrum, nummerlappsutdelning och väskinlämning finns. Alla var inriktade på att göra cykelturen så smidig för oss som möjligt. Villiga cykelrepratörer fixar in i det sista och cykelpumpar finns på plats. Utmed banan är det snyggt och enkelt att slänga skräp på vissa ställen.

 
Matkontroller finns utmed banan, vi får vatten, saltgurka, bananer, sportdryck, kaffe mm och de som serverar tycker det är jätte kul att hjälpa till. Den som vill får massage och det finns gott om sjukvårdare. Dessutom är det enormt bra att banan är bilgles, dvs väldigt få bilar. 
 
Halvvättern körs längst otroligt vackra cykelleder, längs åkrar med blåklöver och vallmo dessutom är utsikten över Vättern magnifik (det går ju nästan att se över till Skaraborg :) ) 
Väl i mål blir väl omhändertagna med medalj, mat och mera massage.
 
Jag startade med bl.a sossarna Johan Andersson, Ingvar Ståhl, Roger Berzell, Camilla Egberth och Ylva Johansson. Men på banan fanns tusentals cykelentusiaster såsom Henrik och Marina Johansson, Robert Hammarstrand,  Anneli Hulthén, Ingrid Rudin och Tomas Rudin med flera. 
 
 
 
 
Alla tyckte att det var fantastiska cykelförhållanden, undersköna omgivningar och trevligt sällskap.

 
Tack än en gång till ett bra arrangemang. Jag är helnöjd med mina 6.24. Det är inte säkert att jag känner samma sak efter nästa helg när jag kört hela Vätternrundan, men just nu är jag imponerad av alltihop. 
Att jag dessutom förälskat mig i Snickers är kanske en helt annan sak. Men bättre energikaka går inte att få för en trött cyklist, än en härlig blandning av choklad och jordnötter. 
Det är rena raketbränslet! 
 








 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Roligt att läsa om din dag
Lycka till med din fortsatta cykling

/ Helen

2014-06-09 @ 17:27:53
URL: http://stenstromsbloggeria.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0