Många möten i Baku



I morse startade jag i gymmet, sedan var det tidigt gruppmöte med övriga socialdemokrater i OSSE. Kul att träffa sossekompisar från 57 olika länder. Det är också kul att vi har en Svensk ordförande för gruppen. Åsa Lindestam håller ordning och red på oss. 
 
Därefter dags för första mötet med andra kommittén. Dvs den kommitté som diskuterar ekonomi, näringspolitik och miljöfrågor mm. Jag hade i förväg skickat in ett ändringsförslag om jämställdhet.
Alla tjänar på jämställdhet. Kvinnor är faktiskt både mer miljövänliga och är bättre på att hushålla med pengar. Ändå är det mest män som fattar beslut i ekonomiska frågor, det bord ändras.
 
Länderna i Norden hade en gemensam överläggning för att se hur vi kunde stödja varandra i förslag och kandidaturer till olika uppdrag. Jag hann lyssna en kort stund på seminariet om Azerbaijan, där var många olika uppfattningar om mänskliga rättigheter och oppositionens möjlighet att komma till tals.  
Just nu pågår en särskild debatt om extremism, radikalism och främlingsfientlighet.
På lunchen idag tog jag en promenad ner till Gamla staden och havet. Det var skönt att komma ut från de iskalla konferens rummen och kul att se staden vi är i. 







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0