Anders Borg vägrar debattera




Trots att Anders Borg är i Riksdagen idag så låter han meddela att han inte lan debattera mot mig pågrund av andra åtaganden. Ett mycket märkligt påståenden eftersom han kommer att befinna sig just i kammaren för interpellationsdebatter. Mina inlämnade interpellationer är inlämnade i januari och februari.

Reglerna är sådana att berört statsråd har 2 veckor på sig att svara och ta en debatt med den Riksdagsledamot som lämnat in interpallationen. Men Anders Borg tycker sig stå över riksdagens regler och struntar helt sonika i dem. 

Den interpallation som jag lämnade in i januari handlar om att regeringen bytte "skatteåsikt" vid årskiftet. Dvs före årskiftet slogs de med näbbar och klor för att få sänka skatten med åtskilliga miljarder. I samband med årskiftet fick Borg en uppenbarelse och menar nu att det igentligen var klokt att inte sänka skatten mer. Den debatten skjuter Anders Borg på med hänvisning till andra åtaganden.

Min andra IP handlar om behovet av höjda statsbidrag till kommunsektorn för att klara välfärdens utmaningar. Även den IP skjuter Borg på med hänvisning till resor i landet.

Min tredje IP om Borgs dödsdom mot lantbruket, den lämpade finansministern till landtbruksministern så att Eskil Erlandsson fick stå och försvara Borg olyckliga uttalande mot landsbygden. 

I kväll står Anders Borg i talarstolen och svarar på andra ledamöters interpellationer men inte mina för de hinner han inte med...........

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0