Stoppa våldet inte sporten

 

 

Det blev en sorgens dag för alla fotbollsälskare och för alla andra också för den delen.

Att det ska behöva gå så lång att supportrar triggas så till den milda grad att det leder till döden. Det är så trist, tråkigt och tragiskt.

 

Jag vare sig vill eller kan stoppa någon sport, särskilt inte fotboll eftersom jag älskar fotboll.

Men i eftermiddags när jag fick höra om det ofattbara om att supporter dog i samband med den allsvenska premiären mellan Helsingborg och Djurgården blev jag bara så ledsen och förtvivlad att jag twittrade om stopp.

 

Men naturligtvis är det våldet jag fördömer inte fotbollen eller sporten som sådan.

Jag vill att fotboll ska vara glädje, spänning, skratt, gemenskap, något som hela familjen kan gå på. Jag vill inte att det ska vara så att barnfamiljer inte vågar gå på matcher.

 

Men en sorgens dag som denna är det svårt att veta vare sig ut eller in.

Kan vi stoppa våldet, så att fotbollsglädjen kommer tillbaks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0