Å i morgon blir det Viken Runt



Efter flera veckors intensiv men rolig valrörelse och valövervakning i Ukraina har det nu varit några "normala dagar" i Riksdagen. 

Om vårt uppdrag kan betraktas som normalt, så har det i alla fall varit trafikutskott, debatt och beslut i kammaren, möte med OSSE-delegationen mm. På mötet med socialdemokraternas Riksdagsgruppen hade vi en första valanalysdiskussion. Vi höll i alla fall ställningarna och tappade inget mandat. Men med det enorma valarbetet vi genomfört hade vi förväntat oss ännu lite till. Vi gladde oss åt senaste SCB-undersökningen och ser fram emot nästa valrörelse, det ser ut att bli kul. 

Dagens votering innebar återigen ett bakslag för regeringen. Denna gång gällde det den dyra och inneffektiva nedsättningen av socialavgifter för unga. 

Men nu bär det hemåt igen, om tågen går vill säga. 
Eftersom jag inte varit hemma på långe ska det bli skönt att komma hem ikväll.
I morgonbitti ska jag cykla Viken Runt, det ska bli kul.  

Kommentarer
Postat av: Monica

Sedan jag skrev detta har vi tappat ett mandat i EU-parlamentet. Det beklagar jag och kavlar upp ärmarna inför nästa valrörelse, det ska bli kul

2014-06-06 @ 07:55:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0