Kungamiddag eller medlemsmöte????



På onsdagskvällen är det dags för Riksdag och Regering att gå på den Kungamiddag som vi blir inbjudna till vart fjärde år. En tjusig kväll med fina kläder, god mat och trevligheter. 
Jag har bedömt att kungaparet klarar sig utan mig och att jag klarar mig utan den fina middagen på slottet.
Därför åker jag hem till Skövde för att delta på socialdemokraternas medlemsmöte. Det blir kul att träffa partikamraterna. Vi ska utse vilka som ska ha de kommunala uppdragen och får vi tid kommer jag att nämna några ord om den budget som ska presenteras på torsdag.

Det finns en anledning till att jag åker hem till Skövde och det är att vi ska ha en introduktionskväll för nya ledamöter i fullmäktige i stadshuset.

Båda dessa aktiviteter väger tyngre än middag på slottet för min del. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0