Kryssen är färdigräknade - tack för stödet



Tack alla som röstat på socialdemokraterna i Skaraborg och tack för alla kryssen.
Jag är helnöjd med mina 1950 kryss, särskilt med tanke på att vi var 4 från Skövde som kryssen fördelades på. Om jag jämför det med mina Riksdagskollegor så hade de "bara" en kandidat ytterligare att tampas mot, dvs en ytterligare från Mariestad, ytterligare en från Lidköping och ytterligare en från Falköping. Jag kan helt enkelt känna mig extra nöjd. 

Det känns fantastiskt spännande och utmanande att starta en ny mandatperiod med en socialdemokratisk statsminister som dessutom är feminist. Nu pågår en febril verksamhet med att få fram laget. Det blir ett antal extra gruppmöten med nya Riksdagsgruppen för att få veta om turerna med att få fram en ny regering. Dessutom ska vi utse en mängd uppdrag i Riksdagen, i utskotten, delegationer, gruppsstyrelsen och mycket annat. 

Tack än en gång för allt stöd och allt roligt vi gjort i valrörelsen. Nu börjar allvaret med att vända skutan rätt igen. Vi ska styra mot rättvisa, solidaritet, sammanhållning, fler jobb, bättre skola. Det ska vi göra tillsammans, som Stefan Löfven brukar säga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0