Om jag fick dra alla över en kam....



Så skulle jag säga att det är männen som startar krig, männen som slår, männen som äger och männen som röstar på SD.
Nu är det inte så enkelt att det går att dra alla över en kam. Alla är individer på gott och ont. Alla gör sina egna val. Men just nu konstaterar jag att betydligt fler män än kvinnor skulle ha röstat på SD om det vore val idag. 
Jag drar slutsatsen att kvinnor är mer förståndiga, har mer empati och är mer solidariska än män.
Som tur är finns det undantag. Vi har gott om förståndiga, goda män som är beredda att kämpa för ett mer jämlikt, jämställt samhälle. Men vi har mycket kvar att göra.  

Kommentarer
Postat av: sandra

Om du ska tillskriva män de dåliga sakerna de som grupp står mest för så måste du göra det med de bra sakerna också... alla upptäckter och uppfinningar som har förbättrat/förenklat människans liv oehört. Elen, telefonerna, datorerna, maskinerna osv osv...

2015-12-02 @ 05:59:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0