Full fart - NOT?



Den här veckan är det som vanligt högt tempo, många vill ha möten och klara av saker innan midsommar. Idag debatteras budgeten och ska beslutas i kväll kl.18 
Underhållsstödet för ensamstående föräldrar höjs, fler utbildningsplatser, höjd a-kassa och investeringar för jobb är några punkter vi ska rösta igenom. Decemberöverenskommelsen sätts på prov för första gången i dagens omröstning.

Dessutom ska jag möta Konsum Värmland för att diskutera solenergi, äta lunch med NTFs generalsekreterare, möta fackliga representanter från försäkringskassan, ha möte med mina länsbänksbänkskamrater, gå på Riksdagsgrupp och lyssna på bl.a. Ingvar Carlsson, votera, träffa UN-women mm

I morgon startar UN- women med ett mycket spännande frukostmöte tillsammans med Phumzile Mlambo-Ngcuka med efterföljande styrelsemöte. Talmannen ska hålla sommartal i Riksdagen och Skaraborgs partidistrikt ska ha planeringsdagar. Onsdagkväll avslutar jag med middag hos statsrådet Åsa Regner.

På torsdag fortsätter den Skaraborgska planeringsöverläggningen och Stefan Löfven ska ha en Nationell lansering av Heforshe-kampanjen.

Allt detta och lite till har jag förmånen att få delta i och jag brukar gilla full fart, det är kul när det händer mycket. 

Det som hindrar mig just nu är att jag går så långsamt, att jag haltar pågrund av min cykelvurpa. 
Jag hoppas att det ska gå vägen ändå 

Skickat från min iPad

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0