Det där med nyårslöften....



Jag fick frågan av Skövde Nyheter om jag givit något nyårslöfte. Det har jag inte, jag har full respekt för de som ger sig själv löften vid årskiftet. Just i år har jag inte ställt ut något eftersom det tenderar att rinna ut i sanden efter ett tag.
För några år sedan bestämde jag mig till exempel för att inte springa till tåget, men eftersom jag är tidsoptimist så tog det bara några veckor innan jag kom där springandes med andan i halsen i alla fall. 
Men visst går det att göra en omstart, contlol+alt+delit, vid årskiftet. 
Som till exempel goda förutsättningar om att motionera mer och äta hälsosammare. Det håller ju ett tag i alla fall och det är bättre än inget.

Jag ser fram emot ett år där vi alla är mer solidariska och mindre egoistiska. 
Jag ska försöka vara mer ödmjuk, göra goda gärningar, ställa upp för min omgivning, göra en insats för flyktingar eller några andra som behöver ett handtag för att komma på fötter. 

Överhuvudtaget skulle jag vilja vara positiv och glad, se möjligheter istället för att måla upp problem utan att vara naiv och vara vänlig. Jag ska jobba på det. Dessutom vill jag skratta mer, upptäcka nya plaster, lära känna människor och visa min uppskattning bättre.
Det finns flera bra uttryck som jag gillar ett som lyder. ”Om du möter en människa utan ett leende – ge hen dit”. 

Eller varför inte uttrycket "krama varandra i trafiken" som Åke Cato och Sven Melander så fint uppmanar lyssnarna i Nöjesmaskinen. 
Nu ska jag sluta innan jag blir patetisk......

Har du några positiva ord som du säger till dig själv eller din omgivning?

Oavsett vilket så önskar jag alla ett bra 2016 på alla sätt, jag är ganska säker på att det blir bättre än 2015. 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack för trevligt inlägg!

2016-01-04 @ 09:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0