Äntligen ridning som friskvård

Vi är många som genom åren jobbat för att det ska gå att får friskvårdsbidrag för ridning.
Nu blir det äntligen möjligt.
Argumenten emot ridning som friskvård har varit många. Det skulle vara för dyrt, det skulle vara för krångligt och stallet skulle inte vara tillräckligt nära arbetsplatsen. De argumenten har inte varit tillräckligt övertygande för mig. Det kan vara lika långt till ett gym, ishall eller idrottsanläggning som det är till ett stall. Det finns andra sporter som innebär dyra utrustningar osv.

Nu tas listan med vilka sporter och idrotter som är godkända bort från skatteverkets hemsida. Det innebär att även golf, slalom, dykning kan bli tillåtet utöver ridning. Men det innebär inte att det är fritt fram att använda pengarna till vad som helst. Arbetsgivaren kan välja vilka aktiviteter som ska vara godkända.

När jag besökte Ann Lindgren på Jutagården för några år sedan. Så pratade vi om dessa frågor och jag fick med mig många bra synpunkter om varför ridning ska räknas som friskvård. Nu får Ann och hennes kompisar sin vilja fram.

Äntligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0