Lustiga missförstånd

(null)


I dessa dystra tider och i brist på att jag som valobservatör inte ska kommentera själva valfrågorna här i Serbien tänkte jag bjuda på en anekdot istället.


Nyligen bytte jag hotell här i Kragujevac och det verkar trevligt och mysigt.

Det kan däremot bli lite komplicerat om hotellpersonalen inte kan engelska. Jag frågade efter den rökfriazoonen när jag för första gången skulle äta frukost. Det gick sådär eftersom de sa att det är okej att sitta var som helst menas jag försökte förstå vilken del av rummet som var rökfritt. Det visade sig att om jag väljer ett bord som icke rökare är just det bordet rökfritt just då och alla andra kan röka var som helst….

Nästa komplikation kom när jag hade väntat väldigt länge på den omelett jag hade beställt. Konstigt tänkte jag att jag skulle vänta så länge när de andra gästerna redan fått sin mat, det visade sig att omeletten var klar för länge sedan. 

Det var bara jag som inte förstått att den stod i ett annat rum och personalen hade inget sagt, de tyckte väl att jag var en konstig person.

Så kan det gå, men jag lär mig hela tiden.


Allt gott önskar jag mina bloggläsare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0