Solidaritet med krigsdrabbade- Fred NU

(null)


På årsdagen av Rysslands olagliga oförsvarbara krigsinvation i Ukraina behövs det fler som står upp för fred. 

Det pågår alldeles för många urskillningslösa krig i världen, som måste upphöra. Barn, kvinnor och män mördas, svälter, fryser, utsätts för misshandel och sexuella övergrepp i flykt. 

Rysslands olagliga invasionskrig mot Ukraina har i grunden ändrat förutsättningarna för fred och stabilitet i Europa.

Jag fick nyligen frågan om jag står i solidaritet med de utsatta i Gaza eftersom jag uttalat mig om vikten av solidaritet med folket i Ukraina. Svaret är JA. 

Det palestinska folket ska inte straffas för Hamas terroristhandlingar. Det humanitära läget i Gaza är fruktansvärt och blir bara värre. Barnen, kvinnorna och männen på Gaza behöver frihet, tillgång till mat, vatten, el, och medicin, det är grundläggande förnödenheter. Israels och Hamas vedergällningar måste upphöra. Dessutom måste Israeliska gisslan släppas fri precis som oskyldiga Palestinier som sitter i Israeliska fängelser.

Vi har en skyldighet att hjälpa de som flyr från våldet. Vi står i solidaritet med de drabbade. Det måste bli ett slut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0