Om jag skulle ta och skriva en interpellation.....


Som handlar om Nätetikett, om att förbjuda Riksdagsledamöter som inte stavar rätt på sin blogg, om att Riksdagsledamöter som lägger för många interpellationer får stå i skamvrån hos talmannen eller något annat käckt straff. Om att Riksdagsledamöter inte får lägga för många motioner men inte heller för få. De ska vara LAGOM..


Nej jag skojade bara. Det ämnet passar inte som interpellation

Och vad skulle alla borgerliga bloggare göra då, om de inte hade någon sosse att klaga på.

De vill ju helst inte klaga på den borgerliga politiken som ökar klyftorna och orättvisan i Sverige.

Tur för dem att jag finns som är SÅÅÅ dum så att jag inte förstår mitt eget bästa (enligt dessa bloggare)


Nej det blir nog bara en interpellation till nu innan tiden går ut i slutet av augusti.

Den ska handla om kommunernas försämrade ekonomi ....


Kommentarer
Postat av: Staffan Svärd

"Den ska handla om kommunernas försämrade ekonomi" och det slår mig att här måste det finnas skillnader med de kommuner som sänkt skatten 2 år i rad och som ska göra det ännu ett år. Och så har vi de där så inte varit fallet.

Nu har jag ju som alla andra läst att SKL protesterat mot pålagor typ utförsäkrade från socialförsäkringsystemen. Men jag har inte bilden helt klar för mig om det gäller omsorg om den egna låga skatten eller medborgarnas tillgång till ett bra försäkringsystem.

2008-08-17 @ 21:47:17
URL: http://www.s-info.se/staffan
Postat av: Erik Laakso

Monica. Jag tycker agerandet, från den liberala svansen, i ditt kommentarsfält är riktigt otäckt. Vilka uttryck de använder sig av, vilket utslag av förakt. Att sedan etablerade debattörer som Gudmundsson och Ingerö dras med i agerandet är märkligt och osnyggt.

De borde skämmas.

2008-08-18 @ 08:40:03
URL: http://eriklaakso.nu/blog
Postat av: Johan Ingerö

Erik,



Skärp dig. Monica Green är en veteran i Sveriges Riksdag. Hon är regelmässigt väldigt tuff mot sina motståndare, vilket exempelvis Mats Odell fått erfara. Detta har jag inga problem med, men med tillägget att yrkespolitiker som sticker ut hakan får vara beredda på att någon siktar på den.



Det jag har kritiserat är exempelvis att hon reser till det palestinska området och träffar Sheik Ikrima Sabri, uppenbarligen utan att ha hört sig för om honom tidigare. Det är en högst rimlig granskning av en person vars yrke är att stifta lagar.



Jag medger gärna att jag sällan skräder orden, men det gör ju å andra sidan inte Monica heller. Den som ger sin in i leken...osv.

2008-08-18 @ 13:06:02
URL: http://ingero.blogspot.com
Postat av: Karin

Heja Monika, det är så roligt att se dig i debatter med ministrarna. Såg din debatt mot Åsa T på riksdagens hemsida,du var jätte bra. Undrar varför hon viskar så, antagligen för att hon inte har något att säga. .

fortsätt skriva, det är kul att se både dig, Peter Hultkvist och Patrik Björk så jag hoppas på en lika intressant höst..

2008-08-18 @ 14:20:26
Postat av: Havsglimten

Varför inte om F-kassan och fattigdommen/orättvisorna i landet?

Folk har inte heller råd att gå till tandläkaren.

2008-08-18 @ 23:53:50
URL: http://www.alliansupproret.se/
Postat av: Mikael

Karin:

"Såg din debatt mot Åsa T på riksdagens hemsida,du var jätte bra. Undrar varför hon viskar så, antagligen för att hon inte har något att säga."



Detta måste väl vara någon slags "härskarteknik". Se kapitel 2 "Ridiculing" i Monicas blogg: http://monicagreen.webblogg.se/2008/august/2-ridiculing.html



Monica:

"...ökar klyftorna och orättvisan i Sverige"

Vad det gäller klyftorna är dessa helt oväsentliga - det viktigaste måste väl vara att tänka på de som har minst? Annars är det ju buslätt att lagstifta om att man inte får tjäna mer än - säg - 35000 kr/månaden. Klyftan kan ju då aldrig bli större än 35000:-



Tycker personligen att vi skall strunta i taket och rikta in oss mer på "golvet". Varför brandskatta "låginkomsttagare" (vad det nu är, nu när Mona Sahlin är "medelklass") med 53% (inkl. arbetsgivaravgiften)? Detta gör att folk lever "ur hand i mun" varje månad - utan en möjlighet att kunna förändra sitt liv.



"Orättvisa" är något som (s) (och alla andra partier) anpassar efter hand efter de frågor som man vill driva igenom. Denna kan definieras på en mängd olika sätt, vilket (s)-sättet är ett av dom. Jag köper inte den beskrivningen och heller inte de lösningar som ni väljer att lyfta fram.

2008-08-23 @ 03:23:05
URL: http://www.gryningsrad.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0