Inte bara stolt, jag är nöjd också - Klasikerhalvan är min


Det började för ett år sedan med träning på Billingen. Där finns fina, ganska backiga, spår både för löpning (jogging) och skidåkning. På lediga stunder har jag joggat, åkt skidor men även tränat på gym.

I februari körde jag halva Vasaloppet och i början av juni bar det iväg till Motala för att cykla halva Vätternrundan en "liten" utmaning på 15 mil. En månad senare var det dags för halva Vansbro simningen, den var jag inte ett dugg orolig för eftersom jag simmade hela Vansbro 3000 m förra året. Men de av er som följt min blogg vet ju vilka bravader som hände då. Men i mål kom jag med nöd och näppe..

Så idag var det dags för sista etappen i denna klassikerhalvan.

Lidingöloppet, ja just det halva Lidingöloppet dvs 15 km jogging. Mitt mål var att jag skulle hålla mitt vanliga joggingtempo dvs 6 min/km men det höll inte. Jag fick gå i backarna och jag var ganska sliten den sista biten. Men det är en folkfest och ju närmare mål jag kom desto roligare blev det. Det var fullt med folk utmed banan som hejade, hurrade och applåderade och då går det även om det känns tungt. När jag gick i mål på 1 timme och 43 minuter (103 minuter) var jag mycket trött men väldigt glad.



Trött, nöjd och svettig

Kommentarer
Postat av: Robert Ciabatti

Grattis Monica till bedriften, själv var jag med och pratade och informerade folk på torget i Skövde om vår politik.

2008-09-27 @ 19:01:25
URL: http://web.comhem.se/ciabatti/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0