Grattis Cecilia Malmström

 

Jag måste få gratulera Cecilia Malmström för utnämningen av EU kommissionär.

Det var bra att regeringen Reinfeldt valde en kvinna som Sveriges kandidat till EU-kommissionen. Hon själv trodde ju att det skulle bli en moderat. Hon är glad, ambitiös och påläst. Så hon kan säkert axla Margot Wallströms mantel. Det är klart att jag helst hade velat ha en socialdemokrat på posten men det är inte mer än rätt att den borgerliga regeringen utser från sina led när de styr.

Dessutom har jag skrivit tidigare om Cecilia Malmströms uppdrag som EU-minister. En ministerpost som tyvärr inte har någon egen portfölj, inga egna frågor, utan bara uppgiften att prata gott om EU (en viktig uppgift kan tyckas, men kanske allas ansvar)

Nu är jag glad att Malmström en större uppgift


Kommentarer
Postat av: Maria Sparringsjö

Grattis!

2009-11-22 @ 22:07:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0